AinMokti
Ainmokti
Home About Stuffs Twitter instagram

owner


" my other world. for me to share about my life and passion. "

Credits

© Template design by Adila. thanks for Base code by Atiqah.

Greatness takes time
Thursday 21 November 2013 • 04:41 • 5 comments




Assalamualaikum and Hi!
harini mood aku baik sikit nak menaip.. hehehe... memandangkan test pon dah lepas. eh, macam dah takda benda nak buat padahal ada benda nak study untuk tutorial esok. takpa, kita dahulukan blog kesayangan dulu. sambil menaip sambil layan lagu fevret, fefeling konon.. hahaha..
ok, pernah tak disoal macam ni?
kenapa suka lagu tu? 
kenapa pakai macam tu?
kenapa  buat macam tu? kenapa? kenapa?
sebenarnya, tak kisah lah apa benda yang kita buat, kita suka, kita pakai, orang lain tak boleh menilai macam tu saja. jangan menilai orang dari apa yang dia pakai, apa yang dia buat, apa yang dia suka. mungkin ada sebab kenapa orang tu macam tu. tak semestinya yang baik tu baik dan tak semestinya yang tak baik tu tak baik. berdasarkan pengalamn sendiri dan pemerhatian sekeliling, orang kita ni kan suka menilai orang lain melalui penampilan. ya, memang penampilan tu first impression kan. tapi kita tak tahu orang tu lagi jadi better jangan menuduh, menganggap yang bukan-bukan kalau kita tak tahu. lebih baik tanya atau cuba kenali dengan lebih dekat. insyaallah apa yang kita nampak mungkin tak sama apa yang kita kenal. 
dan kita jugak tak boleh nak memaksa seseorang tu untuk ikut cakap kita atau jadi macam kita. ya, kalau kita rasa diri kita dah baik, tak mustahil orang lain lebih baik. sebenarnya kalau kita inginkan perubahan, kita tak boleh memaksa. sama dalam perhubungan atau persaabatan, jangan memaksa. sesetengah orang tak suka dipaksa. kita tak boleh harapkan orang untuk jadi apa yang kita suka. dan kita pon tak boleh jadi apa yang oang suka. trust me! kita akan rasa terbeban kalau kita cuba untuk jadi apa yang macam orang nak. susahlah kan kalau hidup nak memuaskan hati orang ja. lebih baik jadi diri sendiri. buat apa yang kita suka. bagi aku pendapat keluarga lagi penting dari orang lain sebab keluarga ja orang yang selalu ada dengan kita waktu susah senang.  pedulikan apa orang nak anggap tentang diri kita asalkan kita tau apa yang kita buat tu betul dan tak melanggar hukum agama, teruskan jadi diri sendiri. bukannya diri ni tak nak erubah menjadi lebih baik, tapi bagi sesetengah orang perubahan memakan asa, bukan boleh dipaksa.setiap orang inginkan yang terbaik. insyaallah. terima seadanya.

pic credit to weheartit


Labels: ,



5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

everything u said it's true..terkesan sangat.

21 November 2013 at 06:07  
Anonymous Anonymous said...

is*

21 November 2013 at 06:08  
Blogger anys nadhilah said...

Ain . I completely agree wif youu .
Kadang2 tu org suka menilai tnpa kenal hati budi seseorang tu dulu ;'( btw ni ka lagu yg ang kata best tu ?
best rrrr .. aku suka !

13 December 2013 at 20:34  
Blogger anys nadhilah said...

Ain . I completely agree wif youu .
Kadang2 tu org suka menilai tnpa kenal hati budi seseorang tu dulu ;'( btw ni ka lagu yg ang kata best tu ?
best rrrr .. aku suka !

13 December 2013 at 20:34  
Blogger ainmokti said...

aku dah tukaq lagu dah Anys hahaha..

1 February 2014 at 05:10  

Post a Comment


|